gaśnie po przełączeniu na gaz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Octaviaskoda
    Classic
    • 2014
    • 5

    gaśnie po przełączeniu na gaz

    Może i nie nadążam bądź udaję, to sprawa lekarza.
    W naszej wspólnocie rozwiązali problem (może mają lepsze plecy...., nie wiem).

    Odnośnie sprawy, trochę kombinacji i sprawa załatwiona, ale cóż do każdej sprawy należy podejść indywidualnie. Z mojej strony EOT, z zarządcą wspólnoty nie polemizuję. Siła wyższa.
  • rafikor
    Classic
    • 2012
    • 4

    #2
    gaśnie po przełączeniu na gaz

    Witam,
    po długich przebojach z dwukrotnie większym spalaniem gazu niż paliwa pojawił mi się kolejny problem.
    Temperatura na dworze 2-4 stopnie auto zimne po nocy, ruszam i odrazu przełacza się na gaz po czym szarpie i gaśnie. Serwis wyregulował po raz kolejny mieszankę, ciśnienie itp.Przy odbiorze standardowo "zrobione, na 100% będzie dobrze". Niestety nie pomogło. Błędów nie ma pod komp. Nie zdziwię się jak po tych ich regulacjach wróci problem dużego spalania.
    Auto z maja 2012, 1,6mpi ,15k w przebiegu. wgrane najnowsze mapy.
    Proszę o pomoc, bo mam dość już wizyt w serwisie.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Czyli ta "fabryczna" instalacja Landi ??

      Na ile ustawiona temp przelaczania
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Andrzej.P
        RS
        • 2011
        • 1516
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        rafikor, przedzwoń do Adama Rogowskiego http://lpg-forum.pl/lubelskie-t17782.html - nie jestem pewien, czy LR też zakłada/serwisuje, ale to się dowiesz po rozmowie tel., natomiast jest to bardzo chwalony instalator.
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz

        • rafikor
          Classic
          • 2012
          • 4

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Czyli ta "fabryczna" instalacja Landi ??

          Na ile ustawiona temp przelaczania
          Tak, fabryczna instalacja. Temp przelsaczania 40 stopni

          Komentarz

          • baca10
            RS
            • 2009
            • 6225

            #6
            rafikor, sprawdz jak sie autko zachowa po tych punktach:

            1. odpal auto, poczekaj 5 min
            2. dodawaj powoli gazu
            3. kontroluj obroty i patrz czy sie przelanczy na LPG
            4. jak przejdzie lagodnie powyzej 2200 obrotow jest OK

            ponizej tej wartosci powoduje ze auto szarpie lub gasnie, przerabialam to na poczatku u mnie, regulacja obrotow wyeliminowala ten problem

            Komentarz

            • yunior81
              RS
              • 2010
              • 1657
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez baca10
              ponizej tej wartosci powoduje ze auto szarpie lub gasnie
              Nie bardzo Cie rozumiem.... tzn że jak dochodzi do przełączenia z Pb na LPG ponizej 2200 obrotów to szarpie a jak powyzej to nie ???

              Komentarz

              • baca10
                RS
                • 2009
                • 6225

                #8
                Zamieszczone przez yunior81
                Zamieszczone przez baca10
                ponizej tej wartosci powoduje ze auto szarpie lub gasnie
                Nie bardzo Cie rozumiem.... tzn że jak dochodzi do przełączenia z Pb na LPG ponizej 2200 obrotów to szarpie a jak powyzej to nie ???
                tak, ponizej mogą wystepowac szarpniecia, u mnie tak bylo, a nie raz zdarzaqlo sie ze auto gaslo :evil:

                Komentarz

                • yunior81
                  RS
                  • 2010
                  • 1657
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Tzn. że miałaś źle wyregulowana instalacje a w szczególności ciśnienie.

                  Dobrze zamontowana i zestrojona/wyregulowana instalacja powinna działać ( przełączać sie z Pb na LPG i z powrotem) płynnie bez wzgledu na to czy przyspieszamy czy zwalniamy czy silnik pracuje na wolnych obrotach. Nie powinno dochodzi do gasniecia silnika np. przy wciskaniu sprzegła a juz na pewno na działanie instalacji nie mają żadnego wpływu warunki atmosferyczne.
                  W instalacji LR musza byc spełnione, nie wiedziec czemu, 3 warunki aby doszło do przejscia na LPG : 1 temperatura ( to jest logiczne ), 2 czas jaki musi upłynąć przy danej temperaturze ( im temp. jest wyzsza tym czas przejscia jest krótszy ), 3 obroty - tzn. przy przyspieszaniu lub zwalnianiu - ja akurat miałem tą opcje u siebie wyłączona na moją prośbę.

                  rafikor zakładając, że masz dobrze zamontowaną instalacje, to z wyregulowaniem jej juz nie jest zbyt dobrze... Ja bym odwiedził jakiś niezależny zakład zajmujący się Landi Renzo...

                  Komentarz

                  • Northeusz
                    RS
                    • 2010
                    • 1677
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    Re: gaśnie po przełączeniu na gaz

                    Zamieszczone przez rafikor
                    Witam,
                    po długich przebojach z dwukrotnie większym spalaniem gazu niż paliwa pojawił mi się kolejny problem.
                    Temperatura na dworze 2-4 stopnie auto zimne po nocy, ruszam i odrazu przełacza się na gaz po czym szarpie i gaśnie.
                    Przy zimnym silniku to "od razu" jest nieco zastanawiające. Silnik na pewno jeszcze nie załapał temperatury, więc serwis niech zacznie od sprawdzenia ustawionej temperatury przełączania (która pewnie jest zbyt niska). I najlepiej jedź do jakiegoś serwisu Landi, a nie do ASO, niech to zobaczy jakiś kumaty i ogarnięty instalator.

                    [ Dodano: Sob 24 Lis, 12 13:53 ]
                    Zamieszczone przez baca10
                    tak, ponizej mogą wystepowac szarpniecia, u mnie tak bylo, a nie raz zdarzaqlo sie ze auto gaslo
                    Przy przełączaniu nie powinno występować takie coś, niezależnie od obrotów silnika. Powinno się płynnie przełączać zarówno przy niskich jak i przy wyższych obotach. Granica 2200 obr.min jest tutaj raczej wybiegiem usprawiedkiwiającym mechanika, który może sobie nie umiał poradzić z tym . Owszem można ustawić minimalny próg obrotów przełączania oraz czy ma to nastąpić przy rosnących lub spadających obrotach, jednak ASO nie podejrzewam o taką wiedzę i umiejętnośći
                    Pozdrawiam
                    Northeusz

                    Komentarz

                    • marcinusek
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 114
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                      #11
                      Jak czytam o problemach z fabryczną instalacją to mam uśmiech na twarzy. Nie sądziłem że mój stag4 okaże się wynalazkiem dużo bardziej funkcjonalnym i niezawodnym od Landi Renzo. U mnie przełączanie z pb=>lpg i w drugą stronę jest nieodczuwalne bez względu na obroty silnika, nawet jadąc na 1 przy obrotach między 600-1000 nie jest nic odczuwalne.

                      Komentarz

                      • baca10
                        RS
                        • 2009
                        • 6225

                        #12
                        marcinusek, jak ominelam szerokim łukiem ASO i dałam prywatnie poustawiać instalacje, to jazda teraz, jest sama przyjemnoscia

                        Komentarz

                        • kapi
                          L&K
                          • 2009
                          • 1174
                          • Fabia combi

                          #13
                          Zamieszczone przez baca10
                          marcinusek, jak ominelam szerokim łukiem ASO i dałam prywatnie poustawiać instalacje, to jazda teraz, jest sama przyjemnoscia
                          zgadzam sie
                          OII sprzedana


                          Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                          Komentarz

                          • Northeusz
                            RS
                            • 2010
                            • 1677
                            • Octavia I (1U2)
                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez baca10
                            marcinusek, jak ominelam szerokim łukiem ASO i dałam prywatnie poustawiać instalacje, to jazda teraz, jest sama przyjemnoscia
                            I to jest słuszne i najlepsze podejście baca10, jechać do serwisu zajmującego się daną instalacją. To świadczy jednocześnie o przygotowaniu ASO do serwisowania instalacji LPG. Bo chyba nie nazywamy serwisowaniem panów, którzy pochylając się nad silnikiem zrobią mądre miny, a później i tak wgrają najnowsze mapy podesłane przez LR i na tym koniec
                            Pozdrawiam
                            Northeusz

                            Komentarz

                            • yunior81
                              RS
                              • 2010
                              • 1657
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez marcinusek
                              e sądziłem że mój stag4 okaże się wynalazkiem dużo bardziej funkcjonalnym i niezawodnym od Landi Renzo
                              Zgadzam sie z Toba w 100%

                              Dlatego wymontowałem Landi i od dwóch dni jezdze "na Stagu" 300 Premium z wtryskami Hana bez diesla pod maską :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • baca10
                                RS
                                • 2009
                                • 6225

                                #16
                                kapi, Northeusz, W ASO to tylko podlaczyli kompa, wgrali i PaPA, a jak dałam prywatnie do polecanego gazownika, to auto prawie godzine jezdzilo nim ustawil instalacje, wszystko ustawial gdy auto było w ruchu a nie jak w ASO, gdzie nawet nie odpalili silnika.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Przeciez po 5 minutach na wolnych obrotach to ten silnik bedzie mial duzo wiecej niz 40'C.

                                  U mnie z poczatku grzeje jak glupi, bo na wolnych obrotach to 20'C ma w 30-40sekund. 30'C mial po 1-1,2 min, potem nie obserwuje bo przelacza sie juz na gaz i nawet z butem w podlodze idzie do konca obrotomierza, ale to inny silnik wiec moze sie grzac szybciej.

                                  yunior81, Ale premium nie ma niestety jakies specjalnej mapy pod konkretny silnik, tylko na biezaco korzysta z linii K w silniku i ma jego aktualne parametry, wiec moze stroic sie na biezaco.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • yunior81
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1657
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    yunior81, Ale premium nie ma niestety jakies specjalnej mapy pod konkretny silnik, tylko na biezaco korzysta z linii K w silniku i ma jego aktualne parametry, wiec moze stroic sie na biezaco
                                    To chyba lepiej ??
                                    Powiem szczerze, że nie mam stricte fachowej ( technicznej )wiedzy odnosnie takiej czy innej instalacji LPG. Patrząc jednak z punktu widzenia użytkownika, moim skromnym zdaniem Stag bije na głowe Landi Renzo.
                                    Gdybym przed montażem LR znał takie szczegóły jak praca wtryskiwaczy, "sposób" przejscia z PB na LPG nigdy bym sie nie zdecydował na tą instalacje.
                                    W moim poprzednim samochodzie miałem Staga na wtryskach Matrix - zadnych problemów. Poza jedna wizyta kontrolna po montazu, po wyjezdzeniu 2-3 zbiorników nigdy wiecej nie byłem w servisie LPG.
                                    Nie twierdze tez ze LR jest do kitu. Jako uzytkownik stwierdzam, ze Stag dużo lepiej "pracuje". No i przede wszystkim LR nie jest w pełni automatyczna instalacja- Stag tak.

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Tu glownie chodzi o wtryski. Masz wtryski ktore nie klepia i dzialaja dluzej dobrze, niz te z Landi.

                                      Za to reduktory bardzo dobre kiedys landi dawalo do Octavii
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      Pracuję...